Telefon

0708 775508

E-post

info@viljaochframgang.se

Änglameditation

Meditation är ett bra sätt att komma ifrån vår vardagliga stress.

Pröva en änglameditation för att komma i kontakt med änglarna som vi har runt omkring oss.

Detta kan ge dig ett inre lugn och minska stress

1.Sätt dig bekvämt, antingen i lotusställning eller med båda fötterna platt mot golvet och benen i rät vinkel. Var rak i ryggen, och sträva mot att få kontakt uppåt. Det gör det lättare för dig att andas meditativt och då slappnar du av.

2.Andas med djupa, lugna andetag. Andas in genom näsan och fyll lungorna med luft. Andas ut genom näsan och tänj ut så att du andas ut ända ner i magen. Du syresätter då din hjärna och hela systemet i din kropp. Andningen för dig in i ett meditativt tillstånd. Känn hur lugnet infinner sig.

3. Förflytta dig i tankarna till en plats där du tycker om att vara. En paradisträdgård fylld med blommor eller en solnedgång vid vattnet. Det ska kännas rofyllt att befinna sig där.

4. Be din skyddsängel att komma och sätta sig bredvid dig eller ställa sig i närheten. Släpp tankarna. Tvinga inte fram en känsla. Ha tillit till att det som ska hända kommer av sig själv. Du får vara beredd på att du kan behöva lite tid. Vill du för mycket, händer troligtvis ingenting. 

5. Några kommer att se sin ängel. Andra kanske känner en stark närvaro men ser ingen ängel. Båda är lika rätt.


Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *